Meer weten? Bel met Karen op 033 422 99 60
Qualified Marketeer

Qualified Marketeer

De opleiding tot Qualified Marketeer

De opleiding tot Qualified Marketeer

In een transparante wereld is marketing meer en meer de aanjager van succes.

  • Je kunt ontwikkelingen in de markt verbinden aan de strategie van jouw organisatie.
  • Je begrijpt de belangrijkste essentials voor een innovatief marketing beleid.
  • Je groeit door naar gewaardeerd business partner met verstand van zaken binnen je organisatie.

Marketing ontwikkelt zich razendsnel van ‘de buitenkant’ van een organisatie naar het primaire proces. Geen bedrijf of organisatie kan nog zonder. Bij beleid en strategie wordt marketing steeds belangrijker en dit vraagt om een andere rol van de marketingprofessional. Van uitvoerder naar commercieel strategisch beleidsmaker. De Qualified Marketeer is de regisseur van het succes van de onderneming.

Kansen zien en deze benutten, een vooruitziende blik, realtime kunnen acteren is belangrijker dan ooit. Zien en begrijpen waar de wereld naartoe beweegt en er continu op anticiperen. De marketingprofessional moet van heel veel dingen verstand hebben en een sterke persoonlijkheid bezitten. Marketing in de volle breedte kennen en kunnen inzetten, en een sterke eigen visie en mening hebben. Moderne marketing draait om vooruitdenken en proactief handelen. De Qualified Marketeer weet wat er speelt in de wereld, heeft daar een uitgesproken visie op, acteert proactief en ontwikkelt zich elke dag meer en meer. 

Over de opleiding

Het marketingvak bedrijven vanuit een cross-over van bedrijfskunde en creativiteit.

Tijdens de opleiding tot Qualified Marketeer leer je de nieuwste inzichten van marketing (in de volle breedte) te combineren met je eigen ervaring en die van je mededeelnemers. Je leert het marketingvak te bedrijven vanuit een cross-over van bedrijfskunde en creativiteit.

Je ontwikkelt skills, tools én de mindset om jezelf te transformeren naar een gedegen, up-to-date en gewaardeerd marketingprofessional én als relevante businesspartner.

Na het succesvol doorlopen van de opleiding mag je de QM-titel voeren en word je opgenomen in het Q-register.

In het kort

Als Qualified Marketeer:

  • Ben je in staat de ontwikkelingen in de markt te verbinden aan de strategie van de organisatie.
  • Begrijp je de belangrijkste essentials voor een innovatief marketingbeleid.
  • Weet je hoe je een optimaal renderende marketingaanpak kunt realiseren.
  • Doorgrond je díe marketingspecialisaties die het verschil maken in de digitale economie.
  • Ben je persoonlijk gegroeid naar een gewaardeerd businesspartner met verstand van zaken binnen je organisatie.
  • Heb je een actueel marketingvraagstuk concreet opgelost voor je eigen organisatie.

In het kort

Alle facts over de QM

Doelgroep

Voor wie is de QM?

Marketingprofessionals uit diverse branches die zich breder en verder willen ontwikkelen op strategisch marketingniveau en hun praktijkervaring willen delen en toetsen met studiegenoten en docenten. Minimaal hbo werk- en denkniveau, en minimaal vijf jaar werkervaring in marketing is vereist, alsmede een gedegen basiskennis bedrijfskunde.

De opleiding is geschikt voor marketing professionals die organisaties gaan helpen om succesvol te zijn en te blijven. Zij zijn de eigen-wijze professionals die de theorie van hun vakgebied kennen en er interdisciplinair mee omgaan. Daardoor kunnen zij als geen ander informatie verwerken en er een eigen oordeel over vormen. De Qualified Professionals kennen zichzelf en zijn in staat om hun zelflerend vermogen aan te spreken en te managen. Zij werken moeiteloos samen met anderen en stimuleren hen om samen de best mogelijke prestaties te leveren. Omdat hun professionele en persoonlijke basis stevig is laten zij zich bij tegenslag niet uit het veld slaan.

Kortom: Qualified Professionals creëren de optimale verbinding tussen theorie, vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Met de opleiding Qualified Marketeer word je een Qualified Professional binnen het marketingvak.

Het lesprogramma

Wat kan je verwachten?

Het programma bestaat in totaal uit vijf modules, te weten:

Module 1:
Persoonlijk leiderschap, integratie en inspiratie

Module 2:
Strategische marketing

Module 3:
Creative marketing

Module 4:
Marketing performance

Module 5:
Digitale en datagedreven marketing

 

Cedeo Erkend

Plan een adviesgesprek in