Nieuws

Betaalt uw werkgever voor de opleiding?

Steeds meer bedrijven investeren in de ontwikkeling van hun werknemers, blijkt uit onderzoek van het CBS. Vooral onder de kleine en middelgrote organisaties neemt het aantal dat investeert in bedrijfsopleidingen toe. In 2015 verzorgde of betaalde gemiddeld 85 procent van de Nederlandse bedrijven een cursus, training of seminar voor medewerkers. Vijf jaar eerder was dit…

Lees artikel

Boek: Mijn beste team ooit! In 7 stappen naar Golden Leadership

Onlangs is het boek “Mijn beste team ooit! In 7 stappen naar Golden Leadership” van IBO docent Gwen Dudok van Heel (Dudok Consulting) uitgegeven. Gwen geeft colleges leiderschap & personal branding en zij begeleidt studenten in leiderschap. Het boek is geschreven voor ambitieuze leidinggevenden (directieleden, ondernemers, managers en professionals), die altijd op zoek zijn naar…

Lees artikel

‘Personeelsschaarste is een niet te onderschatten kans én risico’

De economie trekt aan en het ondernemersvertrouwen neemt toe. Het aantal vacatures is in het tweede kwartaal van dit jaar in vrijwel alle sectoren toegenomen. Organisaties hebben meer moeite met het vinden van geschikt personeel. Het onvoldoende aantrekken en behouden van talent is een belangrijk bedrijfsrisico, zegt docent Praktisch Risicomanagement Marinus de Pooter. Met name…

Lees artikel

Design jouw business!

Na het succes van het Business model canvas boek lanceert Business model Inc het boek Design A Better Business->ontwerp met je team een betere business! De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt…

Lees artikel

De 5 regels voor datadenken in organisaties

Data is de voedingsbodem voor het nemen van strategische beslissingen op alle onderdelen binnen de organisatie. Of het nu gaat om HR, marketing, finance of product ontwikkeling. Wie over data beschikt en deze weet toe te passen in een bedrijfskundige context, kan fact based waarde creëren, persoonlijker en relevant zijn voor klanten. Voor veel organisaties betekent deze denkwijze een transformatie…

Lees artikel

1 2 3 9
^