Raymond van Doorn is een enthousiast, maar kritisch en nogal doortastend, adviseur, docent, spreker en projectleider op het gebied van organisatiecultuur en onderscheidend vermogen. Dit vanuit de gedachte dat er teveel grijze muizen organisaties zijn in de wereld die, helaas, wat al te vaak klakkeloos adopteren wat “hip” is in de markt. Als specialist op het gebied van organisatiecultuur heeft Raymond al veel organisaties geholpen bij het vergroten van het onderscheidend vermogen door uit te gaan van de unieke organisatiecultuur die ieder bedrijf heeft. Denk aan klanten als Ryanair, CoolBlue, Radboud Universiteit, Starbucks, Rabobank, IKEA en vele anderen.
Naast zijn werk als adviseur vindt Raymond het vooral leuk om te spreken over organisatiecultuur en onderscheidend vermogen. Dit doet hij op altijd op een interactieve manier, waarbij de combinatie van vermaak en daadwerkelijk leren, mooi in balans zijn. Dat het daarbij voor deelnemers aan lezingen en colleges soms confronterend is, vinden zij vaak vooral mooi meegenomen.